Een veiling van door de Rode Duivels gesigneerde shirts leverde ongeveer 18.000 euro op. Dat wordt geïnvesteerd in projecten voor kinderen. Het is de Jan Vertonghen Foundation die daar achter zit en zo (zieke) kinderen stimuleert meer te spelen en bewegen.
Tijdens het WK kon men bieden op door de Rode Duivels gesigneerde shirts. Deze online veiling van de Jan Vertonghen Foundation krijgt nu een mooi einde. Met de opbrengst wil de organisatie meer sport en spel creëren voor zieke kinderen. “De Foundation wil kinderen stimuleren meer naar buiten te trekken door eigentijdse speelomgevingen te plaatsen”, klinkt het. Interactieve toestellen die aansluiten bij de interesses van de jeugd moeten kinderen ertoe aanzetten meer te bewegen.
“We hebben al vier veilingen georganiseerd en haalden in totaal goed 45.000 euro op. Daarmee maakten we al heel wat kinderen blij. De meest recente speelplaats met interactieve geluidsboog die we installeerden, was in de Clinique CHC MontLégia in Luik”, glundert Jan Vertonghen. “Onze ambities zijn groot. We willen de Foundation uitbreiden met nieuwe ambassadeurs en nog meer kinderen blij maken. Maar daarover later meer.”
LEES MEER OP INFUUS.BE
- RZ Heilig Hart Leuven stelt snoezelkar voor
- Nieuw boek blikt terug op 35 jaar Ter Heide
- Dokters van de Wereld en Multipharma lanceren ‘solidaire zeep’ voor mensen in nood
- Maarten en Helder Vanneste, vader en dochter samen aan het werk in WZC Het Heiveld
- “De zorgsector mag best wat stoer en stout zijn”