Nieuwe brandingscampagne Careēr

Careēr

Careēr? Dat is de nieuwe brandingcampagne die mensen moet stimuleren om te kiezen voor een job in de zorg- of welzijnssector. De campagne is gelanceerd door Vlaams Minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin Hilde Crevits samen met de Vlaamse zorgambassadeur en sociale partners.

“Zorg en welzijn zijn de basis van onze samenleving. Om die zorg voor velen te kunnen blijven dragen en de druk op het huidige personeel te verlichten, is extra hulp meer dan welkom. Daarom willen we zoveel mogelijk mensen motiveren voor een job in de welzijns- en zorgsector via een grote brandingscampagne over heel Vlaanderen”, zo zegt minister Crevits. Een grote campagne – online én in het straatbeeld – moet zoveel mogelijk mensen een duwtje geven in de richting van zorg en welzijn. “Elk talent telt”, aldus nog de minister.

Candice De Windt, die als Vlaamse zorg- en welzijnsambassadeur de taak heeft onze sector aantrekkelijk te maken, wil het beeld dat is ontstaan tijdens de coronacrisis aanvullen. “Ja, er is de hoge werkdruk, er is het werken in shiften… Maar er is ook veel fun en enthousiasme, waardering en teamwork en de kans om te gaan voor een opleiding of job waarmee je echt het verschil maakt”, zo vertelt ze. “Daarom willen we met Careēr de weg naar kiezen voor een opleiding of job in zorg en welzijn aantrekkelijker en duidelijker maken dan ooit tevoren.”

Zo breed mogelijke doelgroep

Careēr is een samentrekking van de Engelstalige woorden care (zorg) en career (carrière). De campagne mikt op zo’n breed mogelijke doelgroep: iedereen die zich professioneel wil ontplooien in de zorg- of welzijnssector en op zoek is naar een job met grote maatschappelijke meerwaarde. Er wordt ook rekening gehouden met hoe doelgroepen zoals jongeren of personen met een migratie-achtergrond beter bereikt kunnen worden.

De campagne zal komende maanden in het straatbeeld te zien zijn. Ook online worden er heel wat initiatieven opgestart. De bedoeling is om de hele sector meer zichtbaarheid te geven. Dat gebeurt door jobs positief en authentiek onder de aandacht te brengen. Medewerkers zullen zelf aan het woord komen en hun dagelijkse werk wordt zichtbaar gemaakt.

LEES MEER OP INFUUS.BE

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

REACTIES

Trending

Infuus nieuwsbrief

Straffe verhalen van, door en voor zorgprofessionals – maandelijks in jouw mailbox afgeleverd.