Bakkers verkochten massaal eclairs tegen kinderkanker

Dag van de Eclair

Smulpapen zullen het geweten hebben: afgelopen zaterdag 26 november was Dag van de Eclair. Op initiatief van de Belgische stichting KickCancer en chocolatier Pierre Marcolini stond deze dag in teken van kinderkanker. Er werden in totaal ruim 15.000 eclairs gekocht (en opgegeten).

Pierre Marcolini - Delphine Heenen
Chocolatier Pierre Marcolini en initiatiefneemster Delphine Heenen: “We zijn zo dankbaar”, klinkt het.

Meer dan 120 Belgische bakkers en 130 Delhaize-winkels in heel België hebben deelgenomen aan de derde editie van Dag van de Eclair. Deze smakelijke solidariteitsactie van KickCancer en Pierre Marcolini leverde vorig jaar meer dan 75.000 euro op. Het is nog even afwachten om te kijken of dat succes geëvenaard is, maar er wordt al voorzichtig geschat dat er minstens 75.000 euro in het laatje werd gehaald. De opbrengst gaat integraal naar innovatief onderzoek naar kinderkanker.

De deelnemende bakkers schenken ingrediënten, tijd en vakmanschap aan de actie. Ruim 15.000 eclairs werden voor één dag verkocht aan een iets hogere prijs. “We zijn zo dankbaar dat we voor de derde keer kunnen rekenen op de steun van zoveel geweldige Belgische bakkers en hun klanten. Zeker nu het ook voor hen moeilijke tijden zijn, doet hun inzet me nog meer plezier”, laat KickCancer-oprichtster Delphine Heenen weten.

LEES OOK OP INFUUS:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

REACTIES

Trending

Infuus nieuwsbrief

Straffe verhalen van, door en voor zorgprofessionals – maandelijks in jouw mailbox afgeleverd.